fbpx
skip to Main Content
5 Visuelle Tendenser

5 visuelle tendenser

Hvad er det vi vil se på nu? Det lader til, at vi er blevet mættet af overbelyste billeder med lykkelige, multietniske amerikanere i lyseblåt tøj i lækre kontorer.

Jaqueline Burke fra Getty Images har lavet en video om fem dominerende tendenser i valg af billeder. Hun peger på:

  • Autencitet: vi vil have “ægte” frem for perfekt.
  • Ægte kvinder: alle aldre, størrelser, farver og former – tak for den, den tilslutter jeg mig…sagde en overvægtig 47-årig :-)
  • Point Of View: altså billeder der viser fotografens synsvinkel (var der nogen, der sagde Instagram?).
  • Super Sensory: fokus på at formidle sanseindtryk via et foto.
  • Letter Box Format, bredformatbilleder.

Getty Images er et billede på, hvad der rører sig

Hvorfor vil jeg anbefale dig at holde øje med Getty Images? Fordi de sælger millioner af billeder og derfor kan fortælle, hvad der sker og ikke bare, hvad de tror, der sker. (Du kan se flere af Getty Images artikler og videoer her.)

Super Sensory-tendenser har jeg beskrevet i Rør ved mig! / Sensory Immersion.

Du kan se videoen herunder – og evt. bagefter tage et kig på mit oplæg fra WordCamp 2014 om tendenser i webdesign, hvor Sensory Immersion / Super Sensory også bliver nævnt som en af de vigtigste tendenser.

5 key visual trends from iStock on Vimeo.

 

Bolette Obbekær

Bolette Obbekær arbejder med udgangspunkt i emotionel kundesegmentering. Hun har arbejdet med webdesign siden 2000, har undervist i WordPress siden 2011 og blev i 2018 certificeret i emotionelle kundetyper.
Nu er fokus på rådgivning og kurser.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top