5 visuelle tendenser

30 Oct 2015 | Design

Hvad er det vi vil se på nu? Det lader til, at vi er blevet mættet af overbelyste billeder med lykkelige, multietniske amerikanere i lyseblåt tøj i lækre kontorer.

Jaqueline Burke fra Getty Images har lavet en video om fem dominerende tendenser i valg af billeder. Hun peger på:

  • Autencitet: vi vil have “ægte” frem for perfekt.
  • Ægte kvinder: alle aldre, størrelser, farver og former – tak for den, den tilslutter jeg mig…sagde en overvægtig 47-årig :-)
  • Point Of View: altså billeder der viser fotografens synsvinkel (var der nogen, der sagde Instagram?).
  • Super Sensory: fokus på at formidle sanseindtryk via et foto.
  • Letter Box Format, bredformatbilleder.

Getty Images er et billede på, hvad der rører sig

Hvorfor vil jeg anbefale dig at holde øje med Getty Images? Fordi de sælger millioner af billeder og derfor kan fortælle, hvad der sker og ikke bare, hvad de tror, der sker. (Du kan se flere af Getty Images artikler og videoer her.)

Super Sensory-tendenser har jeg beskrevet i Rør ved mig! / Sensory Immersion.

Du kan se videoen herunder – og evt. bagefter tage et kig på mit oplæg fra WordCamp 2014 om tendenser i webdesign, hvor Sensory Immersion / Super Sensory også bliver nævnt som en af de vigtigste tendenser.

5 key visual trends from iStock on Vimeo.

Jeg er en visuel nørd kombineret med en slagside over mod kommunikation.

Er vild med at arbejde sammen med andre solo-selvstændige, der vil have en sammenhæng i deres budskab og design.

Hvis jeg skulle tatoveres…ville det måske være med WordPress’ logo (men det skal jeg nu ikke).

:-D Bolette Obbekær