"Det første øjet ser…"

24 jun 2011 | Gør-det-selv

…eller fortæl mig noget jeg ikke ved!

Mit mailprogram er sat op til at vise mig afsenderen, emnet og de første par linier i nyhedsbrevet. Og jeg modtager ofte nyhedsbreve, der ser sådan ud i min indbakke:

Afsender XX : Nyt fra XX: Kan du ikke se nyhedsbrevet? Læs det i din browser.

Og det er jo ikke lige noget, der næsten tvinger mig (af nysgerrighed) til at åbne nyhedsbrevet. Når du har gjort dig umage med dit indhold, du har måske brugt et par dage på at tage dig sammen til at få skrevet det s…. nyhedsbrev, så skal læseren ikke præsenteres for standardteksten “Kan du ikke se nyhedsbrevet…..” eller “Du modtager dette nyhedsbrev, fordi du har tilmeldt dig på….”.

Hvad skal der stå i din introtekst?

Du skal bruge den plads til at beskrive dit indhold, gerne på en måde, der pirrer min  nysgerrighed. Du kan evt. prøve at lave to versioner, altså det samme indhold, samme emne….eneste forskel er de to første sætninger. Send til hver sin halvdel af din liste og se, hvilken version, der åbnes af flest.

Jeg bruger Mailchimp til mit nyhedsbrev og her kan du se, hvor jeg vælger at placere min introtekst. Du kan se at min introtekst er til venstre, mailprogrammet læser min mail fra øverste venstre hjørne – på den måde er jeg sikker på, at du ser introteksten først. I feltet til højre placerer jeg standardteksten. Som du kan se, er introteksten ikke særlig iøjnefaldende når først nyhedsbrevet er åbnet. Så hvis du har en vigtig pointe i din introtekst, skal du gentage den i selve nyhedsbrevets tekst.

nyhedsbrev

Jeg er en visuel nørd kombineret med en slagside over mod kommunikation.

Er vild med at arbejde sammen med andre solo-selvstændige, der vil have en sammenhæng i deres budskab og design.

Hvis jeg skulle tatoveres…ville det måske være med WordPress’ logo (men det skal jeg nu ikke).

:-D Bolette Obbekær