skip to Main Content
Above The Fold

Above the fold

Skal vi stadig placere det vigtigste indhold på hjemmesiden “above the fold”, altså øverst på siden – hvor vi er sikre på, at alle ser det?

Paddy Donelly har på http://iampaddy.com/lifebelow600/ lavet en grafisk fremstilling af, hvordan vi har løsrevet os fra den gamle regel om altid at have det vigtigste indhold øverst på siden.

Vi har lært at scrolle og vil gerne, hvis der er godt indhold at komme efter…men der kræver altså godt indhold. Vi skal føle, at vi får mere og mere af værdi, jo længere ned af siden vi kommer.

Hvis du arbejder med Call to Actions (altså fortæller dine læsere, hvad du nu vil have dem til at gøre) er der lavet undersøgelser, der tyder på, at de har størst virkning, hvis de er placeret et stykke nede af siden. Og ikke øverst…

Jeg vil også lege med begrebet Below the Fold…

En af mine uvaner er, at jeg altid er ved at lave hjemmesiden her om. Og jeg bliver ikke rigtig færdig, jeg afprøver hele tiden nye ideer…og så sker der altid det, at jeg får travlt og siden ligger stille hen :-)

Nu har jeg lavet en anden struktur på min forsiden, hvor jeg vil afprøve Below the Fold, for at se, hvordan det virker. Jeg har i de seneste år ellers behandlet min forsiden som en helt enkel landingpage – med et enkelt hovedbudskab og fokus på mine ydelser.

Nu bliver forsiden og blogsiden mere magasin-agtige, mens jeg vil lave landingpages på hver af mine ydelser. Det bliver vist et blogindlæg med fortsættelse følger…

Bolette Obbekær

Bolette Obbekær arbejder med udgangspunkt i emotionel kundesegmentering. Hun har arbejdet med webdesign siden 2000, har undervist i WordPress siden 2011 og blev i 2018 certificeret i emotionelle kundetyper.
Nu er fokus på rådgivning og kurser.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top