skip to Main Content
Bolette Obbekær

Kort om Bolette

  • Født fynbo, boede 30 år i København og flyttede så til Sorø
  • Gift med Palle, tilsammen har vi fire børn
  • Uddannet industriel designer fra Kunstakademiets Arkitektskole i 1997
  • Uddannet som webdesigner i 2000
  • Selvstændig webdesigner fra 2007
  • Underviser og foredragsholder fra 2011

Min faglige baggrund

Jeg er uddannet industriel designer fra arkitektskolen i København. I uddannelsen lærer vi, at vi skal designe så brugeren forstår produktet. Men vi skal også designe, så produktet rent praktisk kan laves.

Den jordnære tilgang til design har jeg taget med i mit arbejde som webdesigner. Jeg designer ikke uden at have fokus på min kunde + deres kunder og de rammer, som værktøjerne giver.

At have rammer som f.eks. økonomi, målsætning og tid er ikke en ulempe – det kan derimod hjælpe kreativiteten i gang og give fine resultater.

Hvorfor blev jeg certificeret i emotionelle kundetyper?

I 2017 traf jeg en stor beslutning: Jeg ville efterudanne mig, så jeg kunne blive endnu bedre til at servicere min kunder.

Valget faldt på Kundemagneternes certificering i emotionelle kundetyper.

Kundetyperne bygger på et solidt teoretisk fundament om emotionelle beslutningsprocesser – altså, hvordan vores følelser er styrende, når tager beslutninger.

Fakta – ikke gætterier

Det var vigtigt for mig at Kundemagneternes certificering er videnskabeligt funderet og ikke bygger på fornemmelser og gætterier. Hvis jeg skal bruge værktøjerne i mit samarbejde med dig, skal jeg være helt sikker på, at de råd jeg giver, virkelig virker.

Jeg har lavet et blogindlæg om, hvad de fire emotionelle kundetyper er.

Kundemagneternes certificering

Om at undervise
og holde foredrag

Forberedelse

Forberedelse, forberedelse og forberedelse – det er grundlaget. Jeg fordyber mig i emnet, men efter den fase skal der sorteres i materialet. Hvis deltagerne skal have udbytte af enten undervisning eller foredrag, er det vigtigt, at jeg har valgt de vigtigste pointer, og ikke drukner deltagerne i for mange, for uvedkommende detaljer.

Tryghed

Jeg ved, der en kliché, men der findes ingen dumme spørgsmål, når jeg underviser. Der kan være spørgsmål, der ligger uden for programmet eller spørgsmål, der bedre kan svares på i en pause – men ingen dumme spørgsmål! Vi har brug for at føle os trygge for at lære.

Det må godt være sjovt

“Jeg var i Aarhus igår for at blive opdateret på “visuelle trends”. Skønt oplæg fra Bolette Obbekær med masser af inspiration, eksempler og trendspotter-tips tilsat passende mængder humor. Jeg er fan, og lidt klogere end i går!”

Susanne Ørgaard Grafisk Design
instagram.com/susanneorgaard.dk/

Back To Top
%d bloggers like this: