fbpx
skip to Main Content

Design til de 4 emotionelle kundetyper

Mød kundetyperne og se hvilket design til hjemmesider og den visuelle kommunikation, der passer til hver af de fire kundetyper.

Kom og få en introduktion til en anden vinkel på vores arbejde med målgrupper. I stedet for at opdele kunder efter f.eks. alder, bopæl, indkomst og interesser, kan du fokusere på, hvad der på det følelsesmæssige plan giver kunderne lyst til at foretage et køb.

Vi arbejder alle ud fra en intuitiv viden om, hvordan vi kan designe til – og kommunikere med – vores kunder (og vores kunders kunder). Men vi er stærkest i at arbejde med dem, der ligner os selv. Simpelthen fordi vores viden der er dybest og mest facetteret. Uden at sætte ord på det, kan vi nærmest mærke, hvad der virker og hvad der ikke virker.

Men oftest skal vi ikke arbejde for dem, der ligner os selv. Og der ligger kimen til mange misforståelser og frustrationer.

Målgrupper

Du har fået en opgave, hvor du skal designe en hjemmeside med online-yoga. Målgruppen beskrives sådan: “Vi henvender os til 40-55-årige kvinder bosiddende i provinsen. De er familieorienterede og bruger tid på frivilligt arbejde, etc….”. Vældig fint, bortset fra at du måske er en 27-årig i København, og din kedelige tante i Horsens er den eneste du kender, der opfylder de kriterier. Hvordan kommer du videre?

Tænk hvis du i stedet, havde et brief som det her: “Vi henvender os til kvinder der er udadvendte, fællesskabsorienterede og for hvem gode, nære relationer er nødvendige for at opnå en følelse af “det gode liv”. De er mere motiverede af at opnå noget godt og føle velvære, end de er motiverede af negative konsekvenser, etc….”

Nu ved du f.eks. at de fotos, der bruges skal være behagelige og varme. Hjemmesiden skal simpelthen ose af “yoga hjemme på stuegulvet er sååååå dejligt”. Du forstår også, at der er en udfordring med at kundetypen er sociale, men de skal købe ind på en løsning, der kun involverer dem selv. Du ved også, at de oftest prioriterer familie og venner over dem selv, og derfor har brug for en ukompliceret løsning, der ikke tager for meget af deres tid.

KALENDEREN

NÆSTE FOREDRAG

Hvis du er medlem af Dansk Journalistforbund, Visuelt Forum kan du høre (og se) foredraget onsdag den 27.2.2019.

PRIS

‘Sådan designer du til din kundetype’ 45 min + 15 min til spørgsmål:
5.000,- + moms og transport.

‘Sådan designer du til din kundetype’ 3 timer, oplæg og øvelser, tilpasset til jer:
9.500,- + moms og transport.

Back To Top