skip to Main Content
Foto Annie Spratt Unsplash

Emotionelle Kundetyper

Forstå din kunde!

Emotionelle Kundetyper

Forstå din kunde!

Bolette Obbekær

Designer, rådgiver, underviser

Jeg blev i 2018 certificeret hos Institut for Kundetyper.

Som din designer og rådgiver (med en baggrund som arkitekt) arbejder jeg ud fra en klassisk dansk design-tradition, hvor funktion og designet vægtes lige højt (og er du nysgerrig kan du læse mere om min baggrund her).

Fakta + konkrete vejledninger = resultater

Emotionelle Kundetyper® er en videnskabeligt funderet metode, der opdeler kunder i fire grupper.

Metoden beskriver, hvordan de fire emotionelle responssystemer bestemmer, hvordan en kunde reagerer i en bestemt situation.

Der er fire grundlæggende måder at reagere på – og dér ligger faktisk 90% af vores proces, når vi tager en beslutning om et køb.

De sidste 10% er den del af beslutningen, hvor vi overbeviser os selv om, at det er et fornuftigt køb…’vi mangler jo lige sådan en, den er også billig…’ Og det er kun de 10% vi er bevidste om -resten foregår ‘i det skjulte’.

Den vigtige viden sættes sammen med en lige så vigtig viden om, hvordan skal vi helt konkret skal designe/skrive/tale/indrette etc.

Hvem står bag Emotionelle Kundetyper

Metoden er udviklet af Jannie Illum Gade og Sanne Dollerup. Jannie har praktisk erfaring med salg og markedsføring, bl.a. som stifter af fem virksomheder. Sanne er Ph.D. og har studeret den nyeste og mest effektive viden indenfor markedsføring, kommunikation, psykologi og hjerneforskning.

Du kan læse mere på kundetyper.dk.

Bolette Obbekær

Designer, rådgiver og underviser

Jeg blev i 2018 certificeret hos Institut for Kundetyper.

Som din designer og rådgiver (med en baggrund som arkitekt) arbejder jeg ud fra en klassisk dansk design-tradition, hvor funktion og designet vægtes lige højt (og er du nysgerrig kan du læse mere om min baggrund her).

Back To Top