skip to Main Content

Har du et LYSTBAROMETER?

Måske tænker du: “Hvad, er der gået Joan Ørting i Bolette”, så må jeg sige nej – og hvis der var, ville jeg ikke dele det her på bloggen ;-)

I efteråret 2010 mistede jeg energien og glæden ved arbejdet. Det kulminerede i julen, hvor jeg vendte hele min forretning på hovedet, fik kigget på mine opgaver og kunder, og indførte LYSTBAROMTERET. Jeg er af natur doven, når jeg laver noget, der ikke tænder mig – og sprængfyldt med energi, når jeg laver noget, der er sjovt og udviklende. Jeg var faldet i den klassiske fælde, hvor jeg lod forespørgsler fra kunder afgøre, hvad jeg skulle bruge tiden på. Og det duer ikke for mig.

Nu skal jeg altid plotte en opgave ind på en skala fra 1-10 på LYSTBAROMETERET. Hvis det f.eks. er en større, tidskrævende opgave, der ikke når højere end tre på skalaen, skal jeg sige nej tak. Til gengæld kan jeg godt sige ja til en mindre opgave, der ikke scorer højt, hvis det er en god “gammel” kunde, der spørger. Forskellen er nu, at jeg har overblik over, hvad jeg gør. Og jeg sørger for at bruge mest tid på det, der scorer højt.

 

 

Bolette Obbekær

Bolette Obbekær arbejder med udgangspunkt i emotionel kundesegmentering. Hun har arbejdet med webdesign siden 2000, har undervist i WordPress siden 2011 og blev i 2018 certificeret i emotionelle kundetyper.
Nu er fokus på rådgivning og kurser.

This Post Has One Comment

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top