fbpx
skip to Main Content
Hvornår Skal I Have En Ny Hjemmeside?

Hvornår skal I have en ny hjemmeside?

Er du i tvivl, om I skal have en ny hjemmeside? Det er en beslutning, der koster både jeres tid og penge. Men hvis I venter for længe med at træffe beslutningen, kan I miste salg på det.

Nyt er ikke godt, bare fordi det er nyt

Det er ikke sikkert, det er en helt ny hjemmeside, du og din virksomhed har brug for. Måske er løsningen at arbejde med den eksisterende hjemmeside. Det stiller selvfølgelig nogen krav til hjemmesiden, som skal være:

  • Et teknisk godt fundament at bygge videre på: f.eks. WordPress
  • Med godt indhold, I ønsker at arbejde videre med
  • Mulig at tilpasse den ønskede kundetype

Med andre ord, skal det kunne svare sig at arbejde videre med hjemmesiden.

Godt design er ikke altid en revolution, men ofte en evolution

Og med design mener jeg alt det en designproces indeholder: Målgruppe/kundetype, det grafiske design, brugervenligheden og den tekniske platform.

Hvis vi vil lave ALT om er det en revolution, men vi kan også ændre hjemmesiden trin for trin. Stille og roligt prøve af, hvad der virker – hvilket også giver os mulighed for at rette til, hvis noget ikke giver de ønskede resultater.

Ved at arbejde på den måde, kan vi også sikre os, at vores kunder kan genkende os. De vil opleve en hjemmeside, der hver gang byder dem velkommen og “ligner sig selv”, men som samtidig passer sig ind i, hvad vi nu forventer af en nutidig hjemmeside.

Det vigtigste tegn på at hjemmesiden skal “på pension”

Hvis du allerede nu kigger på hjemmesiden og tænker “Nå ja, det var jo dengang vi beskæftigede os med XX, godt vi skiftede over til YY”, så er det nok ved at være på tide at få lavet en ny hjemmeside.

Kender du de klodskasser vi giver til små børn – dem med trekantet hul til trekantet klods etc.? Hjemmesiden og din virksomhed må jo endelig ikke ende med at være som en rund klods, der ikke kan passe i det firkantede hul.

Hvad gjorde jeg selv?

I skrivende stund er jeg ved at lægge sidste hånd på hjemmesiden her. Jeg har i foråret skiftet domænet fra bedreweb.dk til obbekaer.dk (og ændret firmanavnet fra Bolette Obbekær til OBBEKÆR Design & Kommunikation). Jeg har lavet en del ændringer i mit firma og det skal også afspejles her.

Designet er helt nyt, men en del af indholdet (f.eks. mine blogindlæg) er blevet. Så måske kan man sige at jeg gør lidt af hvert ;-)

 

 

Bolette Obbekær

Bolette Obbekær arbejder med udgangspunkt i emotionel kundesegmentering. Hun har arbejdet med webdesign siden 2000, har undervist i WordPress siden 2011 og blev i 2018 certificeret i emotionelle kundetyper.
Nu er fokus på rådgivning og kurser.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top