Planlæg året

21 jan 2016 | Blandede bolcher

HAR DU EN PLAN, EGON?

Har du planlagt 2016 for hjemmeside & co?

Tænk hvis du vælger ét tema for hver måned i året, f.eks.:

  1. Planlæg nyhedsbreve og blogindlæg i første kvartal.
  2. Gennemgang og -skriv af tekster på hjemmesiden.
  3. Plan for dit visuelle udtryk: vælg farver, skrifttyper og “stemning” som går igennem alt dit materiale (hjemmeside, visitkort, sociale medier etc.).
  4. Plan for nyhedsbreve og blogindlæg i andet kvartal.
  5. Lav billed-bibliotek med dine egne fotos, illustrationer, kruseduller eller købte fotos. Lav dem i et fast format til: din hjemmeside, dit nyhedsbrev, sociale medier. Så stopper det dig ikke mere!
  6. Eksperimenter med opfordringer til handling på din hjemmeside (f.eks. en knap med “Skal jeg ringe til dig” eller “Ja, jeg vil gerne x!”).
  7. Plan for nyhedsbreve og blogindlæg i tredje kvartal. Slik sol i haven…
  8. Tjek din side-statistik og find de 5 mest populære blogindlæg (eller sider). Optimer dem: Du kan rette i gamle tekster, linke til relevante blogindlæg, sætte en alternativ tilmelding til dit nyhedsbrev på…
  9. Tag søgemaskineoptimerings(SEO)-brillerne på (og bruger du WordPress, så kan du få hjælp via et plugin) og gennemgå din side for huller. Bagefter er det nemmere for Google at “forstå” dig, hvilket kan give dig flere besøgende på din side.
  10. Plan for nyhedsbreve og blogindlæg i fjerde kvartal.
  11. Det er mørkt og koldt udenfor, sæt dig i lænestolen med tre bøger, som kan lære dig nyt og inspirere dig. Jeg er selv storforbruger af Amazon :-)
  12. Drik gløgg, gå til julefrokost, bag småkager, lav en årsplan for 2017, hyg dig og husk, der er andet i livet end arbejde!

Planen her kræver ikke, at du sætter resten af dit arbejdsliv på pause, men minder dig om at bruge en dag eller nogle timer på månedens emne.

Hvilken forskel ville det have gjort, hvis du havde haft sådan en plan i 2015?

Webdesigner Bolette Obbekær

Hej, jeg hedder Bolette.

Jeg hjælper soloselvstændige med at gøre deres hjemmesider lette at forstå og svære at glemme. Ikke ved at drysse glimmer ud over det hele – men ved at skære ind til kernen, finde den rigtige vinkel og sige det, som det er.

Jeg går op i form, funktion og fortælling. Ikke nødvendigvis i den rækkefølge.
Og jeg hjælper dig med at få styr på alt det, du godt ved, du burde have styr på:
Din tekst. Dit budskab. Dit næste skridt.

Din hjemmeside skal føles som dig – bare skarpere.