skip to Main Content
Tjekliste Til Dine Tekster På Hjemmesiden

Tjekliste til dine tekster på hjemmesiden

Det er en myte, at vi ikke vil læse længere tekster på nettet. Men vi skal have serveret teksterne på den rette måde, for at vi har mod på at give os i kast med det!

Hent “Tjekliste til tekster på hjemmesiden” her.

Overskriften

Begynder med et nøgleord (der sætter scenen for hele teksten). Lad overskriften være så lang, som det er nødvendigt for at skabe mening – det er ok, hvis den fylder to-tre linier.

Resuméet

Fortæl, hvad teksten handler om – på 2-5 linier. Brug et andet nøgleord end i overskriften.

Mellemoverskrift

Deler teksten op og giver overblik. Brug samme format: fx spørgsmål.

Hav gerne 2-3 mellemoverskrifter ved kortere tekster. Ved længere tekster deler vi teksten endnu mere op i en mellemoverskrift og en under-mellemoverskrift.

Afsnit

Må ikke fylde mere end ca. 5 linier. Skriv kort og ikke omvendte sætninger. Et budskab pr. afsnit. Begynd med et nøgleord for at lette skimningen for din læser.

Punktopstillinger

Kan give overblik og fanger blikket. Brug 3-5 og gør dem ensartede.

Links

Skal skrives så de giver mening: Altså ikke: Klik her for at læse mere – men “Hent rapporten om udviklingen de sidste 5 år her (PDF 2MB).

 

Hent “Tjekliste til tekster på hjemmesiden” her.

Bolette Obbekær

Bolette Obbekær arbejder med udgangspunkt i emotionel kundesegmentering. Hun har arbejdet med webdesign siden 2000, har undervist i WordPress siden 2011 og blev i 2018 certificeret i emotionelle kundetyper.
Nu er fokus på rådgivning og kurser.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top