fbpx
skip to Main Content
Trin 2: Suk, Det Tekniske…

Trin 2: Suk, det tekniske…

Trin 2 Skal det virkelig være så svært? Og her taler vi ikke om livet, men bare om at være på nettet!

Nej, selvfølgelig skal det ikke være så svært. Du behøver ikke tage ret mange beslutninger før den tekniske del kan være på plads. Der er to elementer, du IKKE kan undvære:

  • En velfungerende hjemmeside, der er lavet så du kan forandre og udvikle den – og ikke kommer til at hænge fast i forældet teknik efter to år.
  • Et system til at indsamle mails fra de personer, der ønsker at holde en form for kontakt med dig – og som du kan bruge til at sende mails ud med, uden at de mails bliver smidt i læsernes spam-filtre. Altså et nyhedsbrevssystem.

Jeg vil da også have et liv uden besvær!

Derfor har jeg undersøgt markedet ud fra nogle vigtige kriterier (“vigtige” på den måde, at jeg synes, det er vigtigt…):

  • Jeg vil bruge software/programmer, der er store og anerkendte (det sikrer udvikling i stedet for afvikling!).
  • Jeg prioriterer de muligheder, der gør at du kan komme igang uden at skulle have for store udgifter. Til gengæld er det vigtigt, at du kan udvide hen ad vejen – og f.eks. tilkøbe ekstra funktioner.
  • Der skal være tænkt på dig, slutbrugeren, da softwaren blev udviklet. Det skal altså være “menneskeligt” og til at finde ud af. Ikke for meget “teknik-nørderi” her, tak!

Jeg har valgt, at bruge WordPress til hjemmesider og Mailchimp til udsendelse af nyhedsbreve. Det betyder ikke, at alle andre løsninger er dårlige – blot at de to systemer var dem, der bedst levede op til mine kriterier.

Nogen gange skal du altså bare tage en beslutning!

“Jamen Bolette, har du også overvejet at bruge ditten datten og hvad med…”. Ja, jeg HAR overvejet, truffet en beslutning og jeg rører ikke længere ved en hjemmeside, hvis ikke den er en WordPress (eller det er en hjemmeside, der skal blive til en WordPress-side). Hvis jeg skulle sprede mig så meget, ville det komme til at handle om at følge med i diverse programmer. Nu kan jeg istedet bruge energien på at få nye idéer – og selvfølgelig koncentrere mig om, at gøre det hele lidt nemmere for dig ;-)

Bolette Obbekær

Bolette Obbekær arbejder med udgangspunkt i emotionel kundesegmentering. Hun har arbejdet med webdesign siden 2000, har undervist i WordPress siden 2011 og blev i 2018 certificeret i emotionelle kundetyper.
Nu er fokus på rådgivning og kurser.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top