Et sikkert valg: Farven i hovedrollen

Et sikkert valg: Farven i hovedrollen

Er du i tvivl om, hvilken type af design din hjemmeside skal være i? Og stresser det dig, at du ved, at hvis du vælger forkert står du med en hjemmeside, der hurtigt er gammel og uvedkommende at se på? Her gennemgår jeg en trend, der allerede har vist sig levedygtig -...

læs mere
Hvornår skal I have en ny hjemmeside?

Hvornår skal I have en ny hjemmeside?

Er du i tvivl, om I skal have en ny hjemmeside? Det er en beslutning, der koster både jeres tid og penge. Men hvis I venter for længe med at træffe beslutningen, kan I miste salg på det. Nyt er ikke godt, bare fordi det er nyt Det er ikke sikkert, det er en helt ny...

læs mere
Hvad er Emotionelle Kundetyper?

Hvad er Emotionelle Kundetyper?

Måske kender du allerede noget til personlighedstyper, enneagrammet eller de tests, man kan blive udsat for som jobsøgende eller som en del af karriereudvikling. Og måske kan du genkende noget af det, når du hører om Emotionelle Kundetyper. Kundetyper er IKKE...

læs mere
Tjekliste til dine tekster på hjemmesiden

Tjekliste til dine tekster på hjemmesiden

Det er en myte, at vi ikke vil læse længere tekster på nettet. Men vi skal have serveret teksterne på den rette måde, for at vi har mod på at give os i kast med det! Overskriften Begynder med et nøgleord (der sætter scenen for hele teksten). Lad overskriften være så...

læs mere
Er der rod på din hjemmeside?

Er der rod på din hjemmeside?

Prøv at se på din hjemmeside. Er den overfyldt med en masse budskaber og en masse dine besøgende skal forholde sig til. Kan de med det samme se, hvad din side handler om - og med? Rod i kommunikationen og rod i det visuelle Hvis der sker for meget på din hjemmeside,...

læs mere
WordPress SEO – sådan gør du det nemt for dig selv!

WordPress SEO – sådan gør du det nemt for dig selv!

Hvem skriver du til, når du skriver? Sidder du og tæller nøgleord og prøver at huske regler, du blev præsenteret for på en søgemaskineoptimerings-konference for et par år siden... Googles måder at vurdere vores indhold på bliver mere og mere komplicerede og...

læs mere
Planlæg året

Planlæg året

HAR DU EN PLAN, EGON? Har du planlagt 2016 for hjemmeside & co? Tænk hvis du vælger ét tema for hver måned i året, f.eks.: Planlæg nyhedsbreve og blogindlæg i første kvartal. Gennemgang og -skriv af tekster på hjemmesiden. Plan for dit visuelle udtryk: vælg...

læs mere
Opdatering af WordPress, plugins og temaer

Opdatering af WordPress, plugins og temaer

Din WordPress skal opdateres løbende: temaer, selve WordPress og diverse plugins udvikles og får lukket sikkerhedshuller. Det er vigtigt at sørge for opdatering af WordPress. Både for at undgå hacking, men også for at få nye og bedre funktioner. Først skal du lave en...

læs mere
5 visuelle tendenser

5 visuelle tendenser

Hvad er det vi vil se på nu? Det lader til, at vi er blevet mættet af overbelyste billeder med lykkelige, multietniske amerikanere i lyseblåt tøj i lækre kontorer. Jaqueline Burke fra Getty Images har lavet en video om fem dominerende tendenser i valg af billeder. Hun...

læs mere

Jeg er en visuel nørd kombineret med en slagside over mod kommunikation.

Er vild med at arbejde sammen med andre solo-selvstændige, der vil have en sammenhæng i deres budskab og design.

Hvis jeg skulle tatoveres…ville det måske være med WordPress’ logo (men det skal jeg nu ikke).

:-D Bolette Obbekær